با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ کوهی با قدرت مغناطیسی فوق العاده
زیارت عاشورا

نام اين كوه باستاني پرديس است و در حومه شهرستان جم از توابع عسلويه استان بوشهر و در نيمه‌هاي راه بندر كنگان به فيروز آباد شيراز قرار دارد.

نكات قابل توجهي كه در اين كوه باستاني وجود دارد:

1- قله اين كوه نزديك‌ترين نقطه زمين به خورشيد است چون بالاترين ارتفاع در نزديكي خط استواست.

2- آتشكده باستاني‌اي كه در قله كوه قرار دارد، محل تولد و غسل تعميد پدر جمشيد جم است.

3-  مغناطيس فوق‌العاده قوي كوه در جهان زبانزد است و اگر در فاصله 50 تا100 متري كوه يعني تقريبا انتهايي‌ترين نقطه مشخص آسفالت با ماشين توقف كني و ترمزدستي را بخوابانيد، ماشين به‌جاي سرپاييني به نرمي به سمت كوه كشيده مي‌شود كه البته همين مغناطيس براي رانندگان ناآشنا بسيار دردسر ساز بوده و تاكنون تعداد زيادي از خودروها بي اختيار با كوه تصادف كرده‌اند.

4-  پوشش گياهي منطقه نوعي خار بياباني گرمسيري است كه خواص دارويي فراوان دارد و عسل حاصله از منطقه تماما پيش خريد چند كارخانه داروسازي بزرگ جهان است. يكي از تركيبات اصلي مسكن Advil كه يكي از بهترين قرص‌هاي شناخته شده براي ناراحتي‌هاي اعصاب و دردهاي ميگرني است از همين عسل تهيه مي‌شود.

5- اين منطقه خرمايي ويژه نيز توليد مي‌كند كه به نام خرماي خصه معروف است و كاملا در شيره خود غرق مي‌شود، يعني يك كاسه آن ظرف 3 ساعت پر از شيره مي‌شود و اندازه اين خرما اندازه آلبالوست و به جهت همان خواص دارويي تماما براي ساخت قندهاي رژيمي براي بيماران ديابتي صادر مي‌شود، نكته جالب ديگر رويش درخت زيتون در دامنه شمالي كوه، حد فاصل شهرستان جم تا روستاهاي چاهه و دره پلنگي است كه در آب و هواي آن منطقه بسيار بعيد مي‌نمايد.

فعلا سندي براي قدمت چاهه و دره پلنگي وجود ندارد ولي علائم مشهودي از غار نشيني مشاهده و فسيل‌هاي مختلفي در اين منطقه به وفور پيدا شده است.

6-  در لايه‌هاي زيرين اين كوه معدن عظيمي از آب خنك و فوق‌العاده سالم وجود دارد، آن هم اطراف عسلويه!

مردم چاهه و جم، كوه پرديس را فوق‌العاده مقدس و محترم مي‌شمارند و به استناد علائم موجود در آتشكده احتمالا يكي از اولين مكان‌هايي بوده كه نفت در آن سوزانده شده است. با افتتاح جاده فيروزآباد به عسلويه توسط پتروشيمي، رفتن به اين منطقه خيلي ميسرتر و راحت‌تر شده است.

پتروشيمي با تاسيس 3 شهرك بزرگ در اين منطقه اقدام به تاسيس فرودگاه جم نموده و چهارشنبه هر هفته يك پرواز به مقصد جم انجام مي‌شود كه امكان بسيار خوبي براي سفر به اين منطقه اعجاب‌انگيز است.

 


با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 12 آبان 1393برچسب:, | 20:6 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |